Της Ευαγγελίας Μανιτσούδη
Facebooktwittergoogle_plus

Το παιχνίδι αποτελεί μια πολυσύνθετη διαδικασία που είναι ιδιαίτερα ωφέλιμη για τα παιδιά όλων των ηλικιών,ενώ για τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς αποτελεί εργαλείο και ιδανική πηγή παρατήρησης των παιδιών και εντοπισμού <<προβλημάτων>> στην συμπεριφορά και στην ανάπτυξη τους.
Η καταγραφή και η παρατήρηση των αντιδράσεων των παιδιών κατά την διάρκεια του παιχνιδιού ,έχει βοηθήσει σε πολλές περιπτώσεις παιδιών με κοινωνικά ανώριμη και δύσκολη συμπεριφορά.Η Θεραπευτική αξία του το καθιστά το καλύτερο και φυσικότερο αυτοθεραπευτικό μέσο στην εξέλιξη του παιδιού,αλλά και μέσο για να γίνουν αντιληπτοί οι φόβοι, οι αγωνίες και οι τυχόν διαταραχές των παιδιών .
Το παιχνίδι ως η δραστηριότητα που αποδεδειγμένα έχει παιδαγωγική αξία (μπορεί να χαρακτηρισθεί ως <<μυστικός παιδαγωγός>>που βοηθά στην ενεργοποίηση των ικανοτήτων του παιδιού που βρίσκονται σε λανθάνουσα κατάσταση) και θεραπευτική αξία για τα παιδιά που παρουσιάζουν κάποιο <<πρόβλημα>>,πρέπει να έχει την ανάλογη θέση στο αναλυτικό πρόγραμμα των δομών της ειδικής αγωγής,ως μία ξεχωριστή ενότητα και το Υπουργείο παιδείας πρέπει να φροντίσει για την κατάλληλη οργάνωση του σχολικού χώρου και των αιθουσών διδασκαλίας, ώστε να ευνοούν την ανάπτυξη του παιχνιδιού .
Η ένταξη του παιχνιδιού στο ημερήσιο πρόγραμμα των δομών της ειδικής αγωγής πιστεύω ότι βοηθά τα παιδιά γιατί αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση για την ανάπτυξη της προσωπικότητας τους και στην ενεργοποιήση των δυνατοτήτων τους.
Η σπουδαιότητα της Ειδικής Αγωγής είναι δεδομένη και αναντικατάστατη, έχει αδικηθεί όμως βαρύτατα από τις προηγούμενες κυβερνήσεις και πρέπει να πάρει την θέση που αξίζει ,με προσλήψεις μονίμων και αναπληρωτών εκπαιδευτικών ΕΑΕ ,με νομοθετικό πλαίσιο όμως που να προβλέπει διαφοροποιήσεις ως προς την πρόσληψη των αναπληρωτών με το δεδομένο των ιδιαιτέρων συνθηκών στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση.
Η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ και το υπουργείο παιδείας έχουν κάνει θετικά βήματα στον τομέα αυτό και για πρώτη φορά μετά από 8 χρόνια ιδρύθηκαν 560 ΣΜΕΑΕ και Τμήματα Ένταξης (ΤΕ) στα σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και προσλήφθηκαν 2000 εκπαιδευτικοί περισσότεροι από πέρσι (2015-2016) και 4.500 από πρόπερσι (2014-15).
Το δεδομένο είναι ότι ενισχύεται η Ειδική Αγωγή με τρόπο που δεν είχε συμβεί ποτέ στο παρελθόν, συνεπώς αυξάνονται και οι ανάγκες για εκπαιδευτικό προσωπικό.
Η Ειδική Αγωγή ,όπως και όλες οι βαθμίδες και οι κλάδοι της εκπαίδευσης οφείλουν να λειτουργούν προς όφελος των παιδιών και μόνο ,μακριά από λογικές που προτάσσει ο εκάστοτε κλάδος-ειδικότητα και που εντέλει κρίνεται αν ωφελούν τους μαθητές. Μετά από πολλά χρόνια που δεν υπήρξε κανένας ενιαίος σχεδιασμός για την Ειδική αγωγή,έχουν μπεί οι βάσεις και αυτό είναι θετικό.Στόχος από εδώ και πέρα πρέπει να είναι η ενίσχυση των υφιστάμενων δομών και η δημιουργία νέων όπου οι ανάγκες το απαιτούν.Η εκπαίδευση των παιδιών που παρουσιάζουν κάποιο <<πρόβλημα>>, πρέπει να είναι προτεραιότητα γιατί εκτός των άλλων το δικαίωμα στην δημόσια παιδεία είναι δικαίωμα όλων των παιδιών χωρίς αποκλεισμούς και χωρίς συντεχνιακές λογικές.

Η ΜΑΝΙΤΣΟΥΔΗ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΕΙΝΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ-ΑΜΕΑ Ν.Ε ΣΥΡΙΖΑ ΧΙΟΥ