Facebooktwittergoogle_plus

Το σχολείο ανοίγει τη Δευτέρα 11 Σεπτεμβρίου με τους εκπαιδευτικούς στις θέσεις τους και τα βιβλία στα θρανία, όπως προκύπτει από τα στοιχεία του υπουργείου Παιδείας για την προετοιμασία ενόψει της νέας σχολικής χρονιάς – Μεγαλύτερη από κάθε άλλο έτος η αύξηση του αριθμού των αναπληρωτών εκπαιδευτικών που προσλαμβάνονται πριν από το πρώτο κουδούνι

Καλή σχολική χρονιά! Η καθιερωμένη ευχή συνήθως ακουγόταν με φόντο ελλείψεις και κενά, σε καθηγητές και βιβλία και πολλές καθυστερήσεις στην κάλυψη στοιχειωδών αναγκών για την εύρυθμη λειτουργία των σχολείων.

Αυτή τη φορά, για δεύτερη συνεχή χρονιά, φαίνεται ότι, όπως τονίζει σε κάθε τόνο το υπουργείο Παιδείας, η  επιστροφή στην κανονικότητα είναι γεγονός: Οι εκπαιδευτικοί θα είναι στις θέσεις τους, τα βιβλία στα θρανία και τα παιδιά, μεταξύ των οποίων και 6.000 προσφυγόπουλα, γνωρίζουν εκ των προτέρων τις αλλαγές στο σχολικό πρόγραμμα  το οποίο, εμπλουτισμένο και με νέα γνωστικά αντικείμενα, έχει στόχο την ουσιαστικότερη γνώση.

Το πρώτο κουδούνι της Δευτέρας 11 Σεπτεμβρίου βρίσκει όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης σε «εξαιρετική ετοιμότητα», όπως υπογραμμίζει ο ίδιος ο Κ. Γαβρόγλου. «Φέτος, το πρώτο σχολικό κουδούνι, είναι κουδούνι θριάμβου της λειτουργίας μας τα τελευταία δύο χρόνια», δήλωσε την Κυριακή ο υπουργός Παιδείας σε εκδηλώσεις της 82ης ΔΕΘ επισημαίνοντας ότι όποια κενά υπάρχουν θα καλυφθούν τις επόμενες εβδομάδες.

«Οι αριθμοί είναι αμείλικτοι για οποιαδήποτε σύγκριση με το παρελθόν»

Το υπουργείο Παιδείας, παρέθεσε αναλυτικά το τελευταίο διάστημα όλα τα στοιχεία που αναδεικνύουν τη μεθοδική προσπάθεια «για να ανοίξουν τα σχολεία στην ώρα τους, κανονικά», και, όπως υπογραμμίζει, οι αριθμοί δεν χωρούν αμφισβήτηση:

 μεγαλύτερη από κάθε άλλη χρονιά αύξηση του αριθμού των αναπληρωτών εκπαιδευτικών που προσλαμβάνονται πριν από την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς –15.371 νηπιαγωγοί, δάσκαλοι, καθηγητές– συνοδεύεται από σειρά πρωτοβουλιών:

– Ιδιαίτερη προτεραιότητα δόθηκε φέτος, για δεύτερη συνεχή χρονιά, στην στελέχωση και την κάλυψη όλων των αναγκών στα σχολεία Ειδικής Αγωγής και όπου φοιτούν μαθητές με αναπηρία και ειδικές μαθησιακές ανάγκες. «Μια προτεραιότητα που καθορίζεται εδώ και χρόνια από Υπουργικές Αποφάσεις τις οποίες όμως οι προηγούμενες κυβερνήσεις ουδέποτε εφάρμοσαν, καταλήγοντας να υποστελεχώνουν, τελικά,  τις δομές Ειδικής Αγωγής στα μέσα κάθε σχολικής χρονιάς», σημειώνει το υπουργείο. Σήμερα προσλαμβάνονται στην Ειδική Αγωγή Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης 8.104 αναπληρωτές εκπαιδευτικοί, ειδικό εκπαιδευτικό και ειδικό βοηθητικό προσωπικό. «Συνεχίζουμε με εντατικούς ρυθμούς να εργαζόμαστε ώστε να αντιμετωπιστεί κάθε πρόβλημα που μπορεί να παρουσιαστεί. Κυρίως, όμως, συνεχίζουμε την προσπάθεια, μέσα στα στενά δημοσιονομικά πλαίσια, να πείσουμε για μόνιμους διορισμούς παντού, με προτεραιότητα στην Ειδική Αγωγή», δήλωσε σχετικά ο Κ. Γαβρόγλου.

 Είναι η πρώτη χρονιά που το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων προγραμμάτισε με ιδιαίτερη μέριμνα και ολοκλήρωσε εγκαίρως την επέκταση του ολοήμερου προγράμματος διδασκαλίας όχι μόνο στο σύνολο των 3.600 πολυθέσιων Δημοτικών Σχολείων της χώρας, αλλά ακόμη και στα ολιγοθέσια (μονοθέσια, διθέσια και τριθέσια) Δημοτικά Σχολεία. Το πρώτο κουδούνι της νέας σχολικής χρονιάς βρίσκει τους περίπου 14.000 μαθητές των Ολιγοθέσιων Δημοτικών Σχολείων με ειδικότητες και ολοήμερο πρόγραμμα διδασκαλίας. Για τον σκοπό αυτό, τροποποιούνται τα ωρολόγια προγράμματα προσφέροντας τη δυνατότητα εμπλουτισμού του προγράμματός τους με νέα αντικείμενα (όπως Πληροφορική, Αγγλικά, Φυσική Αγωγή κ.α.). Παράλληλα, φέτος τα Ολιγοθέσια Δημοτικά Σχολεία έχουν ήδη εφοδιαστεί με 1.000 ηλεκτρονικούς υπολογιστές, προσφορά της Εθνικής Τράπεζας, για τη διδασκαλία και την κάλυψη των εκπαιδευτικών αναγκών των μαθητών τους.

– Για πρώτη φορά, έκπτωση 50% στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια έχουν οι εκπαιδευτικοί Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που προσλαμβάνονται για το σχολικό έτος 2017-2018 σε νησιωτικές περιοχές, με απόφαση των Υπουργείων Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων και Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής. Η έκπτωση αυτή αφορά αποκλειστικά στην πρώτη μετάβασή τους στις έδρες των Διευθύνσεων πρόσληψης, καθώς επίσης και τη μετακίνησή τους, εφόσον απαιτηθεί, σε άλλο νησί για να αναλάβουν υπηρεσία.

– Για την προετοιμασία της εύρυθμης λειτουργίας των σχολείων από την πρώτη μέρα της έναρξης της σχολικής χρονιάς, 13.000 καθαρίστριες έχουν ήδη αρχίσει να εργάζονται από την 1η Σεπτεμβρίου στα σχολεία.

– Επιπλέον, το Υπουργείο Εσωτερικών προχώρησε έγκαιρα στην κατανομή ποσού 25.000.000 ευρώ που θα διατεθεί ως τρίτη δόση για την κάλυψη των λειτουργικών δαπανών των σχολείων.

Ανανεωμένο σχολικό πρόγραμμα

Παράλληλα το σχολικό πρόγραμμα έχει ανανεωθεί, όπως επισημαίνει το υπουργείο,

·         με έμφαση στις ανάγκες της Προσχολικής Αγωγής,

·         με νέα γνωστικά αντικείμενα καθώς και επέκταση του Ολοήμερου Προγράμματος στα Ολιγοθέσια δημοτικά σχολεία,

·         με εξορθολογισμένη διδακτέα ύλη, που απαλλάσσει από το υπερβολικό άγχος τόσο τους εκπαιδευτικούς όσο και τους μαθητές και τις μαθήτριες, αφήνοντας περιθώριο για εμβάθυνση και ουσιαστική γνώση, προσφέροντας χρόνο για ανακαλυπτική μάθηση, δημιουργικότητα και κριτική σκέψη,

·         με ενδιαφέρουσες δράσεις όπως η θεματική εβδομάδα και οι δημιουργικές εργασίες, που κάνουν το σχολείο πιο ελκυστικό και αποτελεσματικό,

·         με λιγότερες εξετάσεις στη δευτεροβάθμια, που προσφέρουν περισσότερο χρόνο για μάθημα,

·         με την συνολική αναβάθμιση της επαγγελματικής εκπαίδευσης,

·         με ενισχυμένη την εκπαίδευση των μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

«Η Πολιτεία έχει πλήρη επίγνωση ότι χρειάζεται να γίνουν πολύ περισσότερα αλλά έχουν ήδη ολοκληρωθεί σημαντικά βήματα και είμαστε σε φάση υλοποίησης και άλλων σχεδίων. Η ενίσχυση της παιδείας είναι προτεραιότητα», το μήνυμα του Κ. Γαβρόγλου, λίγο πριν το πρώτο κουδούνι της νέας σχολικής χρονιάς.

Στα σχολεία 6.000 προσφυγόπουλα

Σε 6.000 μαθητές υπολογίζει το υπουργείο Παιδείας τα παιδιά προσφύγων, που θα εντάξει φέτος στην εκπαιδευτική διαδικασία. Όσα από τα παιδιά αυτά πέρυσι φοίτησαν στις ΔΥΕΠ (Δομές Υποδοχής Εκπαίδευσης Προσφύγων), οι οποίες λειτούργησαν πανελλαδικά, θα ενταχθούν σε τάξεις υποδοχής, που θα λειτουργήσουν στην πρωινή βάρδια σχολικών μονάδων. Μάλιστα οι περισσότερες τάξεις υποδοχής θα ξεκινήσουν τα μαθήματα αμέσως, μετά το πρώτο σχολικό κουδούνι, την προσεχή Δευτέρα.

«Τα περισσότερα προσφυγόπουλα φέτος θα πάνε σε πρωινές τάξεις υποδοχής, οι οποίες ξεκινούν στην πλειοψηφία τους αυτή τη Δευτέρα. Αν δει κανείς και τους διορισμούς που κάναμε στην πρώτη φάση, είχαμε προβλέψει 211 εκπαιδευτικούς για τις τάξεις υποδοχής που ξεκινούν αυτή τη Δευτέρα», δήλωσε στο Αθηναϊκό Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων (ΑΠΕ-ΜΠΕ) ο αν. γενικός γραμματέας του υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Γιώργος Αγγελόπουλος, εξηγώντας πως -κλιμακωτά- ο συνολικός αριθμός των τάξεων υποδοχής θα ξεπεράσει τις 600, πανελλαδικά.

Ο κ. Αγγελόπουλος διευκρίνισε πως θα λειτουργήσουν και ΔΥΕΠ για τα παιδιά των προσφύγων, τα οποία δεν είχαν ολοκληρώσει κατ’ ελάχιστον τρεις μήνες φοίτησης στις δομές αυτές την περσινή σχολική χρονιά, «άρα λογικά παιδαγωγικά υπάρχει ένα κενό ελληνομάθειας». «Δε θα είναι πάνω από το 20-25% των παιδιών πανελλαδικά και κυρίως μιλάμε για παιδιά, τα οποία είχαν έλθει πέρυσι σε πολύ ύστερη φάση της όλης διαδικασίας μετακίνησης των προσφύγων», εκτίμησε.

Σχετικά με τα προβλήματα στην εκπαιδευτική διαδικασία, που καταγράφηκαν πέρυσι και τα οποία σχετίζονταν κυρίως με δυσκολίες στη συνεννόηση με τους μαθητές, οι οποίοι δε γνώριζαν ούτε ελάχιστα αγγλικά, ο κ. Αγγελόπουλος διευκρίνισε: «Το ελληνικό κράτος δεν μπορεί να παράσχει διερμηνείς, οι οποίοι να μπαίνουν στα σχολεία. Έχουμε, όμως, συνεννοηθεί με διεθνείς οργανισμούς, οι οποίοι θα δώσουν φέτος από έναν διερμηνέα -ή και δύο- σε κάθε περιφερειακή διεύθυνση εκπαίδευσης, για τις δύο βασικές γλώσσες, δηλαδή τα αραβικά και τα ούρντου».

Σε ό,τι αφορά τα νηπιαγωγεία ο αν. γενικός γραμματέας ανέφερε πως τα περισσότερα παιδιά προσφύγων, εφόσον ζουν σε διαμερίσματα, θα γραφτούν στα νηπιαγωγεία της γειτονιάς τους. «Έχουμε ήδη βγάλει την ΚΥΑ για όλες αυτές τις διαδικασίες, έχουμε βγάλει και την πρόσκληση των ΣΕΠ (Συντονιστών Εκπαίδευσης Προσφύγων), ουσιαστικά έχει ολοκληρωθεί όλη η διαδικασία. Τα νηπιαγωγεία στις ΔΥΕΠ θα λειτουργήσουν περίπου στα μέσα Οκτωβρίου», είπε.

Εμπλουτίζεται ο σχεδιασμός για την ασφάλεια μαθητών και σχολικών συγκροτημάτων

Τον ειδικό σχεδιασμό για την εξασφάλιση συνθηκών ασφάλειας και απρόσκοπτης λειτουργίας των σχολείων της χώρας, καθώς και την προστασία μαθητών και σχολικών συγκροτημάτων εμπλούτισαν για τη φετινή σχολική χρονιά το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη και η Ελληνική Αστυνομία, όπως δήλωσε ο γενικός γραμματέας Δημόσιας Τάξης, Δημήτρης Αναγνωστάκης, μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό του ΑΠΕ-ΜΠΕ, «Πρακτορείο 104,9 FM».

Ο κ. Αναγνωστάκης είπε ότι «ο σχεδιασμός προβλέπει επιτήρηση των σχολικών συγκροτημάτων και δραστηριοποίηση συνεργείων για τη διενέργεια ελέγχων ύποπτων ατόμων και οχημάτων, στην περιοχή των σχολικών συγκροτημάτων, ελέγχους από συνεργεία της τροχαίας στα σχολικά λεωφορεία, ενεργοποίηση του θεσμού του αστυνομικού της γειτονιάς, σε όποια περιοχή υφίσταται».

Ο ίδιος είπε ότι «ο γονιός, από την έναρξη της σχολικής χρονιάς, θα έχει τη βεβαιότητα ότι η ελληνική αστυνομία είναι παρούσα στην προσπάθεια να προστατέψουμε ό,τι πιο σημαντικό για την ελληνική κοινωνία, τα ίδια τα παιδιά μας». Προσέθεσε δε ότι «πρέπει να αναπτύξουμε σχέση εμπιστοσύνης με όλους τους συλλόγους διδασκόντων και τους συλλόγους γονέων, ώστε να υπάρχει άμεση επικοινωνία και στον εντοπισμό οποιουδήποτε προβλήματος κι η Ελληνική Αστυνομία να προλαβαίνει, να αποτρέπει και όχι να έρχεται με κατασταλτικά μέτρα».

Την εκπαιδευτική χρονιά, κλιμάκια της ελληνικής αστυνομίας θα επισκεφθούν σχολεία για να ενημερώσουν τους μαθητές, προβάλλοντας πρόγραμμα για την ασφάλεια στο Διαδίκτυο, αλλά και άλλα θέματα ανέφερε ο κ. Αναγνωστάκης.

Πηγή: left.gr