Facebooktwittergoogle_plus

«Η δική μας πρόθεση είναι να γίνουν επενδύσεις στο λιμάνι, με σεβασμό στους περιβαλλοντικούς όρους και με γνώμονα την προστιθέμενη αξία στην ανάπτυξη των τοπικών κοινωνιών», δηλώνει μεταξύ άλλων ο υπ. Ναυτιλίας απαντώντας σε δηλώσεις του προέδρου της ΝΔ για τη λιμενική βιομηχανία.

Με αφορμή τις δηλώσεις του προέδρου της Ν.Δ. Κυριάκου Μητσοτάκη σχετικά με τη λιμενική βιομηχανία, όπως δημοσιοποιήθηκαν, ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Φώτης Κουβέλης δηλώνει:

«Δεν υπάρχουν “προσκόμματα ιδεολογικών αποχρώσεων” στην επένδυση της COSCO στον Πειραιά. Γι΄ αυτό άλλωστε εγκρίθηκαν όλες οι υποχρεωτικές επενδύσεις του Master Plan, υπό τον όρο ότι τηρούν τη νομιμότητα, έχουν δηλαδή τις προβλεπόμενες άδειες. Οι προαιρετικές επενδύσεις οι οποίες δεν εγκρίθηκαν δεν είχαν τις προβλεπόμενες άδειες από άλλες υπηρεσίες και όχι από το Υπουργείο Ναυτιλίας. Σε κάθε περίπτωση πρόθεσή μας είναι να γίνουν επενδύσεις στο λιμάνι, με σεβασμό στους περιβαλλοντικούς όρους και με γνώμονα την προστιθέμενη αξία στην ανάπτυξη των τοπικών κοινωνιών.

Η Νέα Δημοκρατία και ο πρόεδρός της οφείλουν να πάρουν ξεκάθαρη θέση στο βασικό ερώτημα: Θέλουν να γίνει το σύνολο των επενδύσεων στο λιμάνι (Mall, Logistic Center κλπ) και μάλιστα χωρίς να τηρούνται για παράδειγμα οι περιβαλλοντικοί όροι ή η νομοθεσία που αφορά στο Υπουργείο Πολιτισμού;

Σε ότι αφορά στις δηλώσεις του κεντρικού παρουσιαστή του προγράμματος Υποδομών Μεταφορών της Ν.Δ. Νίκου Σταθόπουλου για την αξιοποίηση των 10 λιμανιών που ανήκουν στο ΤΑΙΠΕΔ, θέλω να επισημάνω τα εξής.

1. Το μοντέλο παραχώρησης της Ν.Δ. για τα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ το επαναδιαπραγματεύτηκε προς όφελος των τοπικών κοινωνιών και των εργασιακών δικαιωμάτων των εργαζομένων στα λιμάνια, δικαιωμάτων που φρόντισε να κατοχυρώσει και με νομοθετικές ρυθμίσεις. Επίσης εξασφάλισε ικανοποιητικό πακέτο υποχρεωτικών επενδύσεων, σε αντίθεση με όσα προωθούσε η ΝΔ.. Εξαίρεσε από τις συμβάσεις παραχώρησης σημαντικές εκτάσεις που παραχώρησε στις τοπικές κοινωνίες (Λιπάσματα Δραπετσώνας, Λιμανάκι Αρμού στο Πέραμα, Καστράκι, κτήρια του Προβλήτα 1 Θεσσαλονίκης κλπ).

2. Το μοντέλο αξιοποίησης των 10 λιμανιών του ΤΑΙΠΕΔ που πρόσφατα θεσπίστηκε με το νόμο 4597/2019 είναι το μοντέλο που ακολουθείται σε όλη την Ευρώπη. Επιτρέπει την παραχώρηση συγκεκριμένων δραστηριοτήτων στα λιμάνια, από ενδιαφερόμενους εξειδικευμένους και αξιόπιστους επενδυτές, προβλέπει αντιστάθμισμα για τις τοπικές κοινωνίες, έσοδα για τον Φορέα Διαχείρισης των λιμανιών και πλήρη προστασία των δικαιωμάτων των εργαζομένων στα λιμάνια.

3. Η πρόταση του κ. Σταθόπουλου, να πουληθούν τα δέκα λιμάνια που είναι στη διαχείριση του ΤΑΙΠΕΔ (Αλεξανδρούπολης, Καβάλας, Ηγουμενίτσας, Βόλου, Κέρκυρας, Ηρακλείου, Ελευσίνας, Ραφήνας, Λαυρίου και Πάτρας) με βάση το μοντέλο που είχε προκρίνει η ΝΔ για Πειραιά και Θεσσαλονίκη, όχι μόνον αντιστρατεύεται τις βέλτιστες ευρωπαϊκές προδιαγραφές και το Δημόσιο Συμφέρον, αλλά απομακρύνει και εξειδικευμένους επενδυτές, σε συγκεκριμένες δραστηριότητες.

Μια τέτοια προοπτική συναντά την πλήρη αντίθεση τόσο των τοπικών κοινωνιών και της Τοπικής Αυτοδιοίκησης όσο και των εργαζομένων στα λιμάνια.»