Facebooktwittergoogle_plus

Η κοινωνία στις εκλογές της 7η Ιουλίου, καλείται να επιλέξει ανάμεσα στο πολιτικό σχέδιο του ΣΥΡΙΖΑ για ένα κράτος δικαίου και κοινωνικής αλληλεγγύης και στο σχέδιο της ΝΔ για παραχώρηση της δημόσιας υγείας και ασφάλισης σε ιδιώτες με παράλληλη ελαχιστοποίηση των θέσεων εργασίας, τονίζει σε συνέντευξη του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο αναπληρωτής υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Νεκτάριος Σαντορινιός. Τονίζει ότι στις βασικές προτεραιότητες της κυβέρνησης είναι η επέκταση των φοροελαφρύνσεων στα μικρομεσαία στρώματα, ενώ για τις ιδιωτικές επενδύσεις αναφέρει ότι το 2018 ο δείκτης ανέβηκε στο 3,6%, υπογραμμίζοντας ότι ο αναπτυξιακός νόμος πλέον δίνει κίνητρα για υγιή επιχειρηματικότητα σε όλους τους τομείς, συγκεκριμένες φοροελαφρύνσεις και όχι απλά επιδοτήσεις.

Για το θέμα των μετεκλογικών συνεργασιών ο Αναπληρωτής Υπουργός Ναυτιλίας δηλώνει ότι αυτές πρέπει να γίνονται όχι για να αναπαραχθεί η εξουσία αλλά για να εφαρμοσθεί ένα προγραμματικό πλαίσιο. Αποκλείει συνεργασία του κυβερνώντος κόμματος με τη ΝΔ προσθέτοντας ότι η απλή αναλογική προωθεί την κουλτούρα των συνεργασιών. Για την εφαρμογή του μέτρου του Μεταφορικού Ισοδύναμου στα νησιά αναφέρει ότι μόνο το μήνα Μάιο χρηματοδοτήθηκαν περίπου 32.000 εισιτήρια νησιωτών ύψους 1,6 εκατ. ευρώ.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της συνέντευξης του αναπληρωτή υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Νεκτάριου Σαντορινιού στο ΑΠΕ-ΜΠΕ και τον δημοσιογράφο Πάρη Τσιριγώτη

ΕΡ: Ο ΣΥΡΙΖΑ έχει τη δυνατότητα μέχρι τις εθνικές εκλογές να καλύψει τη διαφορά με τη ΝΔ. Η στάση των αναποφάσιστων, παραμένει κρίσιμος παράγοντας;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Το ζήτημα δεν είναι εάν ο ΣΥΡΙΖΑ μπορεί να καλύψει αυτή τη διαφορά. Το ζήτημα είναι κατά πόσο η κοινωνία θα απαντήσει σε ένα κρίσιμο ερώτημα, το ποιος θα αναλάβει τη διακυβέρνηση της χώρας για τα επόμενα τέσσερα χρόνια. Μπροστά μας έχουμε δύο πολιτικά σχέδια που έχουν σαφείς διαφορές. Το πολιτικό σχέδιο του ΣΥΡΙΖΑ που έχει να κάνει με ένα κράτος δικαίου και κοινωνικής αλληλεγγύης, που επιδιώκει τη δίκαιη ανάπτυξη ενώ από την άλλη το νεοφιλελεύθερο σχέδιο της ΝΔ που επιδιώκει την παραχώρηση της δημόσιας υγείας και ασφάλισης στον ιδιωτικό τομέα, με ελαχιστοποίηση των θέσεων εργασίας. Νομίζω ότι οι πολίτες θα αποφασίσουν σωστά στις 7 Ιουλίου, αφού συγκρίνουν τα πολιτικά σχέδια των δύο παρατάξεων.

ΕΡ: Στελέχη των κομμάτων της αντιπολίτευσης μιλούν για προσέλκυση επενδύσεων στη χώρα προκειμένου να μειωθεί η ανεργία. Μπορούν να δοθούν κίνητρα για προσέλκυση ξένων κεφαλαίων

ΑΠΑΝΤΗΣΗ:

Καταρχήν να πούμε ότι οι ιδιωτικές επενδύσεις ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια είναι αρκετά αυξημένες. Θυμίζω ότι το 2018 το ποσοστό των ιδιωτικών επενδύσεων που έγιναν στην Ελλάδα ανήλθε στο 3,6%. Οι επενδυτές όμως αναζητούν ένα σταθερό τοπίο για να μπορέσουν να αναπτύξουν τις δραστηριότητες τους. Πως γίνεται οι εκπρόσωποι της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ να μιλάνε για πλαίσιο επενδύσεων όταν κατά τη διάρκεια της δικής τους διακυβέρνησης, το κτηματολόγιο δεν είχε προχωρήσει, η κατάρτιση των δασικών χαρτών δεν είχε ξεκινήσει επί της ουσίας, δύο βασικά ζητήματα που παρέχουν ασφάλεια στους επενδυτές.

Έχει γίνει μια σειρά ρυθμίσεων. Γνωρίζετε ότι το θέμα της έναρξης μιας επιχείρησης ήταν μία δαιδαλώδης γραφειοκρατική διαδικασία που σε πάρα πολλές περιπτώσεις και με νομοθετικές ρυθμίσεις αυτής της κυβέρνησης έχει απλοποιηθεί σημαντικά.

Υπάρχει ο αναπτυξιακός νόμος που δίνει κίνητρα για υγιή επιχειρηματικότητα σε όλους τους τομείς, συγκεκριμένες φοροελαφρύνσεις και όχι απλά επιδοτήσεις, που παλαιότερα χρησιμοποιούντο από κάποιους όχι για επενδύσεις αλλά για να καρπωθούν τα χρήματα αυτά.. Ωστόσο πρέπει να υπάρξει ένα ακόμα μεγαλύτερο επενδυτικό πλάνο που θα έχει να κάνει με πιθανές μειώσεις της φορολογίας τέτοιες ώστε να διασφαλίζονται οι απαραίτητες ανάγκες του κράτους για συνέχιση των δημόσιων δομών υγείας και εκπαίδευσης και του κοινωνικού κράτους.

ΕΡ: Υπάρχει κάποιος σχεδιασμός για προσέλκυση επενδυτών;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Αναφορικά με το χαρτοφυλάκιο το δικό μας έχουμε θέσει σε προτεραιότητα την αξιοποίηση των δέκα περιφερειακών λιμανιών. Πρόσφατα ψηφίσθηκε ο νόμος για τις υποπαραχωρήσεις δραστηριοτήτων σε αυτά. Είναι ένα θεσμικό πλαίσιο στο ναυτιλιακό και λιμενικό τομέα, όπου δίνεται η δυνατότητα παραχωρήσεων δραστηριοτήτων στα λιμάνια σε υποψήφιους επενδυτές και όχι το σύνολό τους. Είναι κάτι που ισχύει στο 86% των περιπτώσεων των λιμανιών στην Ευρώπη.

Αυτό λοιπόν το πλαίσιο επεκτάθηκε με πρόσφατη νομοθετική ρύθμιση και για τα λιμενικά ταμεία και τα δημοτικά λιμενικά ταμεία ούτως ώστε να μπορούν να παραχωρούν χρήσεις με συγκεκριμένο πλαίσιο. Ήμουν στη Χάλκη προχθές και διαπίστωσα ότι έχει γίνει μία παραχώρηση για τρία χρόνια σε ένα καρνάγιο, όπου όμως δεν μπήκαν όροι και προϋποθέσεις.

Αυτό δείχνει τη διαφορά. Θα μπορούσε το αντίστοιχο λιμενικό ταμείο να παραχωρήσει το χώρο με συγκεκριμένες οικονομοτεχνικές μελέτες και συγκεκριμένες υποχρεώσεις για τον επενδυτή, ούτως ώστε και να υπάρχει η δυνατότητα να αναπτυχθεί ένα καρνάγιο αλλά και ταυτόχρονα η επένδυση να είναι βιώσιμη.

Τα περισσότερα κόμματα επιδίδονται σε αναλύσεις του εκλογικού αποτελέσματος χωρίς να θέτουν συγκεκριμένες προτάσεις για την καθημερινότητα του πολίτη. Υπάρχει προγραμματικό σχέδιο του ΣΥΡΙΖΑ για την επόμενη τετραετία.

Το πρόγραμμα θα είναι έτοιμο εκτιμώ στις αρχές της επόμενης εβδομάδας. Αυτό που θα ήθελα να πω είναι για εμάς στόχος είναι η ενίσχυση του εισοδήματος των πολιτών στα χαμηλότερα στρώματα των μεσαίων και μικρομεσαίων με μία λογική αναδιανομής και δίκαιης ανάπτυξης. Ανάπτυξη στον τόπο έχει ξεκινήσει να υπάρχει. Φέτος οι προβλέψεις είναι στο 2,2% και κάπου αντίστοιχα θα είναι για το 2020. Το ζητούμενο είναι αν αυτή η ανάπτυξη θα πάει σε λίγους και εκλεκτούς ή αν θα διαμοιραστεί στα χαμηλά μεσαία και μικρομεσαία στρώματα. Ταυτόχρονα θέλουμε να εμπεδώσουμε το αίσθημα ασφάλειας θέλουμε να βελτιώσουμε τα επιχειρησιακά μέσα τόσο της αστυνομίας όσο και του λιμενικού και να δώσουμε τη δυνατότητα που ήδη το έχουμε κάνει στους επιχειρησιακούς των σωμάτων να δρουν χωρίς καμία πολιτική παρέμβαση και αυτό το έχουμε πετύχει θα έλεγα σε ένα μεγάλο βαθμό όλο αυτό το χρονικό διάστημα. Η οικονομική ανάκαμψη των πολιτών είναι ένα πολιτικό σχέδιο που θα παρουσιαστεί τις επόμενες ημέρες.

ΕΡ: Εκτιμάτε ότι η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ με τα ποσοστά που παρουσίασε στις ευρωεκλογές και στις δημοτικές εκλογές πλήρωσε την εφαρμογή του μνημονίου;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ:

Η αλήθεια είναι ότι αναγκαστήκαμε να υπογράψουμε ένα μνημόνιο το καλοκαίρι του 2015 που ήταν σαφώς με μικρότερη δημοσιονομική προσαρμογή. Να θυμίσω ότι η συνολική δημοσιονομική προσαρμογή του τρίτου μνημονίου ήταν 10 δις. για τέσσερα χρόνια, ενώ τα προηγούμενα μνημόνια για μία τετραετία είχανε μία δημοσιονομική εφαρμογή στα 68 δις.

Αν κάνει κανείς τη διαίρεση καταλαβαίνει ότι ήταν πολύ μικρότερη η δημοσιονομική προσαρμογή επί των ημερών μας, ωστόσο ήρθε να προστεθεί το ήδη βεβαρημένο κόστος ζωής και επιβίωσης των πολιτών από τα δύο προηγούμενα μνημόνια. Αυτό νομίζω ότι οι πολίτες το είδανε αρνητικά και γι αυτό το λόγο είχαμε και αυτό το αποτέλεσμα, αλλά παρόλα αυτά πρέπει να αντιληφθούμε και εμείς αλλά και οι πολίτες ότι μέσα στις συνθήκες εξόδου από τα μνημόνια πρέπει σταδιακά να υπάρξει αποκατάσταση του εισοδήματος και του βιοτικού επιπέδου των πολιτών της χώρας.

Ως κυβέρνηση ξεκινήσαμε να προασπίσουμε τα χαμηλότερα στρώματα και να μην έχουμε ανθρώπους που βρίσκονται στο όριο της επιβίωσης. Σταδιακά η πολιτική μας θα επεκταθεί στην ελάφρυνση και των μικρομεσαίων των μεσαίων στρωμάτων που πραγματικά αποτελούν τη ραχοκοκαλιά της ελληνικής οικονομίας αλλά και της ελληνικής κοινωνίας.

ΕΡ: Κόμματα της αντιπολίτευσης κατηγορούν το ΣΥΡΙΖΑ για έλλειψη συνέπειας προς τα μεσαία κοινωνικά στρώματα τα τελευταία χρόνια.

ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Η πρώτη προσπάθεια ήταν να ανακόψουμε το κύμα φτώχειας που υπήρχε στη χώρα. Προσπαθήσαμε να ενισχύσουμε τα χαμηλότερα στρώματα προκειμένου να μην βρεθούν σε κατάσταση εξαθλίωσης. Νομίζω ότι σε ένα μεγάλο βαθμό με κυβερνητικές παρεμβάσεις που έχουν γίνει το έχουμε καταφέρει. Από εκεί και πέρα μία σειρά από μέτρα, όπως η μείωση του ΕΝΦΙΑ (έχει γίνει ήδη μεσοσταθμικά στο 10% για τα χαμηλότερα αξίας ακίνητα) στο 30% μεσοσταθμικά, η κατάργηση της εισφοράς αλληλεγγύης για εισοδήματα μέχρι 20.000, η μείωση των συντελεστών εισφοράς αλληλεγγύης για εισοδήματα πάνω από 20.000, η επαναφορά των συλλογικών συμβάσεων εργασίας και των κλαδικών, η αύξηση του κατώτατου μισθού στα 650 ευρώ, είναι μία σειρά από μέτρα που στοχεύουν στο να ενισχύσουν τα μικρομεσαία κοινωνικά στρώματα.

Είναι κατανοητό ότι χρειάζονται ακόμα περισσότερα και πολύ σύντομα θα ακούσετε και τις προγραμματικές μας θέσεις σε αυτό που θα δείχνουν αυτή τη προσπάθεια να ενισχύσουν τα μικρομεσαία στρώματα της κοινωνίας. Επικοινωνιακά δεν καταφέραμε να επικοινωνήσουμε αυτές τις πρωτοβουλίες που πήραμε ιδιαίτερα μετά τον Αύγουστο του 2018 και οφείλουμε να το κάνουμε να συζητήσουμε με τους πολίτες τις επόμενες ημέρες και μέχρι τις εκλογές.

ΕΡ: Υπάρχει το ενδεχόμενο μετεκλογικής συνεργασίας του ΣΥΡΙΖΑ με άλλα κόμματα μετά το αποτέλεσμα των εκλογών της 7 Ιουλίου

ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Εμείς σαν πολιτικός χώρος ήμασταν και είμαστε υπέρ της απλής αναλογικής. Την απλή αναλογική τη νομοθετήσαμε και αν δεν βρίσκονταν υποτίθεται προοδευτικές δυνάμεις όπως για παράδειγμα η Δημοκρατική Συμπαράταξη, το ΠΑΣΟΚ, το ΚΙΝΑΛ, με τα διάφορα ονόματα που έχει αποκτήσει, να αντισταθεί και να μη ψηφίσει αυτή τη ρύθμιση για την απλή αναλογική, ήδη από αυτήν την εκλογική αναμέτρηση θα είχε εφαρμοσθεί.

Επομένως η απλή αναλογική φέρνει την κουλτούρα των συνεργασιών. Όμως οι μετεκλογικές συνεργασίες δεν γίνονται για να αναπαραχθεί η εξουσία. Οι συνεργασίες γίνονται για να εφαρμοσθεί ένα προγραμματικό πλαίσιο. Άρα στην ερώτησή σας ναι. Προφανώς και είμαστε υπέρ των συνεργασιών, αλλά συνεργασιών σε προγραμματικό επίπεδο. Προφανώς από αυτά που έχω πει σχετικά με τα δύο πολιτικά σχέδια ανάμεσα σε ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ δεν θα μπορούσε κανείς να πιστέψει ότι θα μπορούσε να υπάρξει συνεργασία μεταξύ αυτών των δύο κομμάτων.

ΕΡ: Τι είναι αυτό που αλλάζει στο νησιωτική κοινωνία από την εφαρμογή του μεταφορικού ισοδύναμου που πλέον εκτός από την ακτοπλοΐα εφαρμόζεται στα αεροπορικά εισιτήρια στα εμπορεύματα και στα καύσιμα;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Το τελευταίο διάστημα βρίσκομαι συνεχώς στα μικρά και μεγάλα νησιά και συζητώ με τους πολίτες πέρα από τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν και την εφαρμογή αυτού του μέτρου. Η νησιωτική πολιτική ξέρετε δεν είναι μόνο το μεταφορικό ισοδύναμο αλλά και είναι η ενίσχυση των υποδομών. Πιστεύω ότι σταδιακά το μεταφορικό ισοδύναμο γίνεται γνωστό στους πολίτες των νησιών.

Μόνο για το μήνα Μάιο χρηματοδοτήθηκαν περίπου 32.000 περίπου εισιτήρια νησιωτών ύψους 1,6 εκατ. ευρώ. Σταδιακά αυξάνεται η χρήση του μέτρου που έχει επεκταθεί και στα αεροπορικά εισιτήρια, δίνοντας ουσιαστικά λύσεις στις μετακινήσεις των πολιτών από το ένα νησί στο άλλο η από τη νησιωτική στην ηπειρωτική χώρα όπου ξόδευαν αρκετά χρήματα προκειμένου να διεκπεραιώσουν θέματα της καθημερινής τους ζωής.

Σε ένα μεγάλο νησί είναι 16 εισιτήρια κατ’ άτομο από τα μέλη της οικογένειας τα οποία αυτά μπορεί να χρησιμοποιήσει οποιοδήποτε μέλος της. Για παράδειγμα μίας τετραμελής οικογένεια μπορεί να χρησιμοποιήσει 64 συνολικά εισιτήρια είτε ακτοπλοϊκά είτε αεροπορικά στο σύνολο.

Αυτό αυξάνεται όσο μικρότερο είναι το μέγεθος του νησιού. Για παράδειγμα σε ένα μικρό νησί ένα κάτοικος αν δεν κάνω λάθος μπορεί αντίστοιχα να χρησιμοποιήσει 30 εισιτήρια. Αρα μία τετραμελής οικογένεια 120 εισιτήρια το χρόνο. Καταλαβαίνεται είναι ένα σημαντικός αριθμός και σε μεγάλο βαθμό καλύπτει τις ανάγκες της οικογένειας για τις μετακινήσεις της

ΕΡ: Η υδατική αυτονομία των νησιών έχει πλέον επιτευχθεί;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Κάθε χρόνο ξοδεύαμε περίπου 5 εκατ. ευρώ στις μεταφορές νερού με πλοία υδροφόρες. Με μία συντονισμένη προσπάθεια από την κυβέρνηση που ξεκίνησε από την εποχή του πρώην υπουργού Ναυτιλίας Θ. Δρίτσα και συνεχίστηκε επι της δικής μας υπουργίας έχουνε μπει αφαλατώσεις σχεδόν σε όλα τα νησιά. Πλέον ελάχιστα νησιά δεν έχουν αυτή τη στιγμή αφαλάτωση αλλά και σε ορισμένα στα οποία δεν λειτουργεί η αφαλάτωση κατασκευάζεται, όπως για παράδειγμα στα Κατάπολα της Αμοργού . Τις επόμενες ημέρες θα έχω τη χαρά να εγκαινιάσω τη δεύτερη αφαλάτωση που τοποθετήθηκε στο Αγαθονήσι και που λύνει οριστικά το πρόβλημα. Τώρα πλέον χρηματοδοτούμε αφαλάτωση και στην Ιθάκη αλλά και στο Μανδράκι από την πλευρά του Ιονίου. Πλέον οι υδροφόρες πλοία δεν κυκλοφορούν στο Αιγαίο. Χρησιμοποιούμε μόνο για την κάλυψη των αναγκών κυρίως της Αμοργού μέχρι να ολοκληρωθεί η αφαλάτωση.

Τα νησιά μας είναι υδατικά αυτόνομα και κερδίζουμε με αυτόν τον τρόπο 4,5 εκατ. κάθε χρόνο από τον κρατικό προϋπολογισμό, χρήματα που θα μπορέσουν να χρησιμοποιηθούν για υλοποίηση άλλων δράσεων στις νησιωτικές κοινωνίες.

ΕΡ: Υπάρχει σχεδιασμός για την ανανέωση του ακτοπλοϊκού στόλου που σε πολλές περιπτώσεις είναι ήδη πολύ γερασμένος. Η ναυπήγηση πλοίων που θα χρησιμοποιούν ως καύσιμο το υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) θεωρείται ότι είναι μονόδρομος

ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Κατά τη διάρκεια της θητείας μου στο υπουργείο Ναυτιλίας ήμουν στην ευχάριστη θέση να συνεργαστώ με φορείς που πραγματικά βοήθησαν στο να κάνουμε πράγματα για την επόμενη ημέρα της ακτοπλοΐας στην Ελλάδα. Σε συνεργασία με το Ναυτικό Επιμελητήριο Ελλάδος έχει εκπονηθεί μία μελέτη που θα παραδοθεί τις επόμενες ημέρες και δίνει το μείγμα των πολιτικών που θα πρέπει να ασκηθούν σε ευρωπαϊκό και εθνικό επίπεδο προκειμένου να μπορέσουμε να αντικαταστήσουμε τα πλοία που έχουμε αυτή τη στιγμή στην ακτοπλοΐα με πλοία που να χρησιμοποιούν εναλλακτικά καύσιμα όπως είναι το υγροποιημένο φυσικό αέριο η χρήση ηλεκτρικής ενέργειας. Αυτό το σχέδιο μπορεί να χρηματοδοτηθεί με τριμερή συνεργασία δημόσιου, ιδιωτικού τομέα και ΕΕ. Αυτή η μελέτη έχει ήδη ζητηθεί από τις Βρυξέλλες και από τις αρμόδιες επιτροπές Κοινωνικής Συνοχής, Ενέργειας αλλά και Μεταφορών και σύντομα θα αποτελέσει ευρωπαϊκή πολιτική.

ΕΡ: Αν γυρνάγατε το χρόνο πίσω κ. υπουργέ τι θα θέλατε να έχετε αλλάξει;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Είναι μία ερώτηση που δεν την περίμενα. Πιστεύω ότι σε κάποια πράγματα θα έπρεπε να είμαι πιο αποφασιστικός. Ζητήματα που πέρασε χρόνος για να επιλύσουμε θα έπρεπε να είχαν επιλυθεί πιο νωρίς. Κακά τα ψέματα προσωπικά δεν είχα και τόση μεγάλη εμπειρία της διακυβέρνησης και της εκτελεστικής εξουσίας, αλλά πιστεύω ότι τελικά κάποια ζητήματα που βρήκα μπροστά μου κατάφερα να τα επιλύσω, αφήνοντας πιστεύω, ένα έργο σημαντικό για τα νησιά. Είμαι σίγουρος ότι μένουν εκκρεμότητες, αλλά πιστεύω ότι η επόμενη κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ μετά τις εκλογές της 7 Ιουλίου και σε συνεργασία μαζί μου από όποια θέση και αν βρίσκομαι θα μπορέσει να τα επιλύσει.

ΕΡ: Λίγο πριν οδηγηθούν οι πολίτες αυτής της χώρας για άλλη μία φορά στις κάλπες, υπάρχει ένα σημαντικό κομμάτι της κοινωνίας που αντιδρά λέγοντας ότι “δεν πρόκειται να πάω να ψηφίσω όλοι το ίδιο είναι”

ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Όλοι έχουμε αντιληφθεί ιδιαίτερα μετά την κρίση και τα μνημόνια πόσο σημαντικό ρόλο παίζουν οι πολιτικές που ασκούνται στη χώρα στην καθημερινότητά μας στην τσέπη μας. Πόσο σημαντικές είναι οι πολιτικές που ασκούνται για το μέλλον των παιδιών μας. Δεν μπορούμε να απέχουμε απ΄αυτό δεν μπορούμε να μην εκφραστούμε έχουμε τη δυνατότητα να αναδείξουμε ποιος θα κυβερνήσει τη χώρα για τα επόμενα τέσσερα χρόνια. Οι εκλογές είναι μία μέρα είναι λίγος χρόνος από τη ζωή μας αλλά είναι μία μεγάλη επιλογή που θα πρέπει να κάνουμε. Δεν μπορώ να καταλάβω κάποιον ο οποίος δεν συμμετέχει σε αυτή την εκλογική διαδικασία δεν συμμετέχει στο υπέρτατο αγαθό της δημοκρατικής έκφρασης μέσω της ψήφου και μετά αρχίζει στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης να βρίζει τους πάντες γιατί δεν γίνεται καλύτερη η ζωή του. Χρέος όλων μας είναι να συζητήσουμε για τις προτεραιότητες που θα πρέπει να αναληφθούν. Οι πολίτες πρέπει να πάνε να επιλέξουνε το πολιτικό σχέδιο με το οποίο θα καθορισθεί η ζωή τους μέσω της διακυβέρνησης της χώρας μέσα στα επόμενα τέσσερα χρόνια. Αρα δεν μπορείς ούτε να απέχεις από το μέλλον της ζωής σου και της δουλειάς σου τα επόμενα τέσσερα χρόνια.

left.gr